آخرین اخبارجهانسیاست

خانواده‌های ۱۳ سرباز کشته شده امریکایی در کابل: چرا بایدن پاسخگو نیست!

خبرگزاری دید: خانواده‌های ستاره طلایی ۱۳ نظامی امریکایی که در حمله تروریستی در میدان‌هوایی کابل کشته شدند، خواستار پاسخگویی دولت بایدن و یادآوری میراث فرزندان‌شان شدند.

در حمله انتحاری ٢٦ اگست ٢٠٢١ که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به دوش گرفت ١٣ نظامی امریکایی جان باختند و ٤٥ سرباز دیگر زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ تن از مردم افغانستان نیز در این انفجار کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، این رویداد در جریان خروج پرهرج و مرج غرب به رهبری ایالات متحده صورت گرفت؛ چنانچه امریکا عملیات تخلیه را رهبری می‌کرد در حالی که طا-لبان امنیت خارج میدان‌هوایی را تامین می‌کردند.

والدین سه تن از تفنگداران دریایی متوفا می‌گویند که رییس جمهور جو بایدن درباره این بمب‌گذاری اظهار نظر نکرده و مقامات دولت او تا کنون پاسخگو قرار داده نشدند.

با گذشت بیش از ۱۸ ماه از این حمله تروریستی، دولت بایدن به‌رغم گزارش‌های متعدد و اظهارات مقامات ناشناس که می‌گویند این حمله توسط عبدالرحمن لوگری انجام شده، اما تاکنون عامل این حمله انتحاری شناسایی نشده‌ است.

بر بنیاد گزارش‌ها، لوگری از سوی طا-لبان از زندان آزاد شده شده بود.

مادر یکی از این نظامیان امریکایی کشته شده گفته است: این بمب‌گذاری اتفاق افتاد زیرا اداره بایدن توانایی مدیریت اکثر امور را ندارد.

وی افزوده است: من هیچ سوالی از آن‌ها ندارم چون می‌دانم که این امر فقط به خاطر بی‌کفایتی آن‌ها اتفاق افتاد. … آنچه من می‌خواهم عدالت است. این چیزی است که در مورد مدیریت نادرست این تخلیه به دنبال آن هستم.

پدر هوور یکی از نظامیان کشته شده گفته است که وزارت خارجه امریکا چه پاسخی دارد.

او افزوده است: این که آن‌ها فکر می‌کنند با پنهان کردن این موضوع می‌توانند خلاص شوند، مرا آزار می‌دهد.

از سویی هم، وارگاس اندروز که در اثر این انفجار انتحاری دو بار قطع عضو شده است در ماه مارچ به کانگرس امریکا گفته که رهبر تیم حمله‌کننده احتمالی انتحاری را با چشم خود دیده و آماده شلیک بوده است، اما فرمانده گردان مانع این کار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا