آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

خشم بزرگ اورشلیم؛ نتانیاهو استعفا دهد

خبرگزاری دید: ده‌ها هزار نفر با برپایی بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی از زمان آغاز تهاجم بر غزه، خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسراییل و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. معترضان می‌گویند که تظاهرات اورشلیم بزرگ‌ترین اعتراض ضدحکومتی از زمان آغاز جنگ رژیم اسراییل علیه غزه در ماه اکتوبر است.


به نقل از رسانه‌ها؛ ده‌ها هزار نفر روز گذشته(۱۲ حمل) در مقابل ساختمان پارلمان اسراییل در اورشلیم تجمع کرده و از حکومت خواسته است تا توافق آتش‌بس را تضمین و همچنین اسرای اسراییلی را که توسط حماس در غزه به سر می‌برند آزاد و انتخابات زودهنگام برگزار کند. همچنین هزاران نفر دیگر در تل آویو، بزرگ‌ترین شهر اسراییل تظاهرات کرده و خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام شده اند.

به گفته مقامات فلسطینی، جنگ رژیم اسراییل علیه غزه جان دست‌کم ۳۲ هزار و ۷۸۲ نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.
ایناو موزس، تظاهرکننده‌ای که گادی موزس، پدر همسرش، در اسارت است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: بعد از شش ماه، به نظر می‌رسد حکومت فهمیده که نتانیاهو یک مانع است. مثل این‌که او واقعاً نمی‌خواهد آن‌ها(اسرا) را بازگرداند، زیرا آن‌ها در این مأموریت شکست خورده‌اند.
حمده سلحوت، خبرنگار الجزیره از تظاهرات در بیت‌المقدس غربی به نقل از تظاهرکنندگان می‌گویند برای ادامه اعتراض خود در چادرهای شهر خواهند خوابید. وی افزود: آن‌ها می‌گویند که می‌خواهند نتانیاهو را برکنار کنند، چون از سیاست‌های او به ستوه آمده‌اند، سیاست‌هایی که مانع بازگشت اسرای باقی مانده اسراییلی شده که هنوز در غزه به سر می‌برند.
یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اسراییل در این تظاهرات به شدت از نتانیاهو انتقاد کرده و گفته که او روابط اسراییل با ایالات متحده را از بین می‌برد و اسرا را به حال خودشان رها کرده است.
نتانیاهو در سخنرانی تلویزیونی قبل از این‌که تحت عمل جراحی “فتق” قرار گیرد، گفته که درد خانواده‌ها را درک می‌کند.
او گفته که برگزاری انتخابات جدید اسراییل را شش تا هشت ماه فلج می‌کند.
نتانیاهو همچنین وعده خود را برای حمله زمینی نظامی به رفح، شهری در جنوب غزه، که در آن بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی که پس از فرار از جنگ در سایر مناطق در آن پناه گرفته‌اند، تکرار کرده است.
وی با بیان این‌که فشارهای امریکا او را منصرف نخواهد کرد، گفته است: بدون رفتن به رفح هیچ پیروزی در کار نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا