آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سرور دانش:

داکتر عبدالله به زودی ریاست شورای مصالحه را به دوش می‌گیرد

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با دیبورا لاینز فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفت که اختلافات میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله خاتمه یافته، توافقات نهایی شده و قرار است به زودی داکتر عبدالله ریاست شورای مصالحه را به دوش بگیرد.


به گزارش خبرگزاری دید، دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، بعد از ظهر روز پنجشنبه(۱۱ثور) در یک تماس ویدئویی با سرود دانش معاون دوم رییس جمهور، در رابطه به مسایل مختلف مرتبط به افغانستان گفت‌وگو کرد.
در این تماس در رابطه به چگونگی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، پروسۀ صلح و مذاکره با گروطالبان و حل تنش‌های سیاسی بین رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون رییس جمهور در پیوند به چالش سیاسی موجود در کشور گفت به زودی ممکن تنش‌های سیاسی بین داکتر عبدالله عبدالله و رییس جمهور غنی خاتمه خواهد یافت.
به گفتۀ وی، تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی جریان داشته تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌یافته و آقای عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.
استاد دانش در رابطه به مذاکرات صلح نیز گفت که حکومت افغانستان با تعیین هیئت مذاکره کننده، کاهش خشونت و آزادی شماری از زندانیان طالب، گام‌های اولیه را برای مذاکرات بین الافغانی برداشته است؛ اما جانب مقابل نه تنها در این زمینه اقدام کافی نکرده است بلکه در این اواخر خشونت‌های ناشی از حملات گروه طالبان افزایش یافته است.
نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان از همکاری سازمان ملل و نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل در را بطه به پروسه صلح و مذاکرات بین الافغانی خبر داده گفت که با افراد و نهاد های مسئول برای صلح در داخل افغانستان در تماس است و از هیچگونه همکاری برای صلح افغانستان دریغ نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا