آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانحقوق بشرزنانکودکان

سازمان داکتران بدون مرز: اخراج مهاجرین افغانستان از پاکستان نگران کننده است

خبرگزاری دید: در پی اعلام مقامات پاکستانی مبنی بر آغاز «مرحله دوم» «طرح استرداد» افغانستانی‌ها ،سازمان داکتران بدون مرز به شدت نسبت به حقوق و رفاه کسانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، ابراز نگرانی کرد.



سازمان داکتران بدون مرز امروز (۲۹ حمل) با نشر بیانیه ای گفته است: بسیاری از افغانستانی‌هایی که در پاکستان زندگی می‌کنند، دهه‌هاست که در آنجا بوده‌اند و بیشتر عمر خود را در پاکستان سپری کرده‌اند، بدون هیچ‌گونه چاره‌ای قانونی برای ماندن در تنها مکانی که می‌توانند آن را «خانه» بنامند.
این سازمان گفته است؛ برای بسیاری از افغان‌ها، این «بازگشت» به معنای بسته‌بندی وسایل و حمل آن‌ها با اسب، گاری، موتر و سفر دسته‌جمعی به کشوری است که در حال حاضر با فقر گسترده، خدمات ناکافی صحی و افزایش محدودیت‌ها برای زنان دست و پنجه نرم می‌کند.
مرحله دوم شامل اخراج حدود ۸۰۰ هزار دارنده کارت شهروندی افغانستان (ACC) می‌شود که پاکستان حکم اخراج آن‌ها را صادر کرده است.
آن‌ها در معرض خطر بازگشت و خطر آسیب قرار می‌گیرند، در حالی که انتظار می‌رود مرحله سوم منجر به اخراج دارندگان کارت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواهد شد.

پاکستان حدود ۴.۴ میلیون افغانستانی را در خود جای داده است و طبق گزارش‌ها تا کنون ۵۰۰ هزار نفر از مرزها عبور کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا