آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

سازمان همکاری اسلامی حمله رژیم اسراییل به شفاخانه را «جنایت جنگی» خواند و محکوم کرد

خبرگزاری دید: سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق‌العاده خود حمله رژیم صهیونیستی به شفاخانه الاهلی را جنایت جنگی خواند و از حامیان این رژیم به شدت انتقاد کرد.

نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در جده برگزار شد، روزی که بایدن، رییس‌جمهور امریکا برای ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی در اسراییل بود و کشورش قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل را که باید جنایات اسراییل را محکوم می‌کرد، وتو کرد.

بایدن برای نمک پاشیدن بر زخم‌های فلسطینی‌ها، ادعای رژیم اسراییل را مبنی بر بمباران نکردن شفاخانه تأیید کرد.

اما نشست سازمان همکاری اسلامی OIC، روایت اسراییل و ایالات متحده را به چالش کشید و تل‌ابیب را مستقیماً مسئول این حمله «وحشیانه» دانست.

در بیانیه مشترکی که پس از این نشست صادر شد، به شدت از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ناتوانی در جلوگیری از فاجعه انسانی انتقاد شد، اما مهم‌تر از آن، مخالفت گسترده‌ای علیه حامیان رژیم اسراییل به دلیل«معیارهای دوگانه» بیان شد.

این بیانیه حامیان رژیم اسراییل را مسئول تشویق دولت یهود به ارتکاب جنایات بدون مجازات دانست.

اما مهم‌ترین بخش بیانیه مشترک رد ادعاهای رژیم اسراییل در مورد کشتار در شفاخانه غزه بود.

سازمان همکاری اسلامی، در این بیانیه مشترک، حمله وحشیانه نیروهای اشغال‌گر رژیم صهیونیستی به شفاخانه الاهلی در نوار غزه را که منجر به کشته شدن حداقل ۵۰۰ بیمار، مجروح و آواره شدن بی‌گناهان شد، به شدت محکوم کرد.

در بیانیه مشترک سازمان همکاری اسلامی تاکید شده است که بمباران شفاخانه بیانگر «جنایت جنگی، کشتار و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه، اخلاق و اسناد بین‌المللی و بشردوستانه» است.

این سازمان از جامعه بین‌المللی خواست تا سریعاً وارد عمل شود و نیروهای اشغال‌گر اسراییل را در قبال این جنایات جنگی شنیع علیه مردم فلسطین و بشریت به طور کلی پاسخگو سازد و همچنین خواستار مداخله فوری برای توقف کشتار شد.

این بلوک درخواست‌ها برای آوارگی اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را رد کرد.

سازمان همکاری اسلامی متشکل از ۵۷ کشور با اتخاذ تصمیمی قاطع برای توقف جنایات جنگی نیروهای اشغال‌گر اسراییل در خاک فلسطین، از شکست شورای امنیت سازمان ملل متحد و ناتوانی آن در انجام مسئولیت‌هایش ابراز تأسف کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا