آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانروند صلح

سازمان همکاری اسلامی: وضعیت افغانستان در اولویت نشست آتی در گامبیا و کامرون است

خبرگزاری دید: سازمان همکاری اسلامی در بیانه‌ای اعلام کرد که نماینده ویژه این سازمان با حضور در نشست دوحه برای افغانستان، در بخش‌های مختلف این نشست بر تعهد سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از افغانستان و گفت‌وگوی سازنده با مقامات حکومت سرپرست در افغانستان روی موضوعات ذکر شده در قطع‌نامه‌های مربوطه شورای وزیران خارجه این سازمان تاکید کرده است. همچنین این سازمان گفته است؛ وضعیت افغانستان در اولویت نشست آتی در گامبیا و کامرون است.

طارق علی بخیت نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در نشست نمایندگان ویژه برای افغانستان که طی دو روز گذشته به ریاست آنتونیو گوترش در دوحه قطر برگزار شد، شرکت کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانه‌ای اعلام کرد که طارق در بخش‌های مختلف این نشست بر تعهد سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از افغانستان و گفت‌وگوی سازنده با مقامات حکومت سرپرست در افغانستان روی موضوعات ذکر شده در قطع‌نامه‌های مربوطه شورای وزیران خارجه این سازمان تاکید کرده است.

وی در این راستا به تلاش‌های سازمان همکاری اسلامی در ارایه کمک‌های بشردوستانه، اعزام هیئت‌های علمی و برگزاری همایش حقوق زن در اسلام به میزبانی عربستان سعودی اشاره کرده است.

در بیانیه آمده است: سفیر طارق تاکید کرد که وضعیت افغانستان از اولویت‌های آجندای نشست آتی کشورهای اسلامی در گامبیا و شورای وزیران خارجه در کامرون خواهد بود.

در حاشیه این نشست، طارق با تعدادی از نمایندگان ویژه جهان برای افغانستان دیدارهای متعددی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا