آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات ایجاد محدودیت بر عاشورا را سیاست «ضد انسانی» خواند

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت عاشورای حسینی، ایجاد محدودیت بر این مراسم و همچنان برخورد خشن با مردم عزادار را در نقاط مختلف کشور مخالف ارزش‌های ملی و انسانی خواند.

این شورا در پیامی که به مناسبت عاشورای محرم منتشر کرده، گفته است که مانع تراشی در برابر انجام مناسک مذهبی و عقاید دینی مردم خلاف تمام ارزش‌های انسانی و نمایانگر سرکوب، استبداد و انحصارگری است.

در بخشی از این پیام آمده: «مانع تراشی و ایجاد خشونت در برابر برگزاری مناسبت های دینی و ملی از سوی طالبان، در تضاد آشکار با ارزش‌های انسانی، اسلامی و وحدت ملی در کشور است».

این شورا در بخشی دیگر از پیامش نوشته: «عزاداری برای امام حسین یک عنعنه پسندیده و انسانی است که عواطف هر انسانی را بر می‌انگیزد، ولی متاسفانه وضعیت حاکم در کشور و رفتار غیر انسانی و غیر اسلامی گروه طالبان و استفاده از قوت جبر و شلاق در برابر عزاداران حسینی نشان می‌دهد که این گروه در ستیز با مردم و ارزش‌های ملی ما قرار دارد».

این در حالی است که عاشورای امسال با محدودیت‌های فراوان در کابل و برخی نقاط کشور برگزار شد و گزارش‌ها از غزنی حاکی از شلیک مستقیم به سوی عزاداران و کشته شدن شماری از مردم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا