آخرین اخباراسلایدشوحقوق بشرسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات خواستار تجدید نظر ترکیه در اخراج پناهجویان افغانستانی شد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به تصمیم ترکیه برای اخراج پناهجویان، خواستار تجدید نظر انقره در پیوند به اخراج پناهجویان افغانستانی شده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات با نشر اعلامیه‌ای از دولت ترکیه خواسته است که با توجه به وضعیت افغانستان، در اخراج پناهجویان بدون مدرک افغانستانی تجدید نظر کند.

این شورا در اعلامیه‌اش نوشته: پناهجویان افغانستانی به دلیل وضعیت رقت بار مسلط بر کشور و رهایی از ظلم، شکنجه و قتل‌های هدفمند توسط طا-لبان به کشورهای دیگر از جمله ترکیه پناه برده‌اند.

شورای مقاومت ملی دلیل افزایش موج مهاجران شهروندان افغانستان را تسلط مجدد طا-لبان دانسته و افزوده: با تحویل دهی کشور به گروه طا-لبان، موج مهاجرت از افغانستان یک بار دیگر افزایش بی‌پیشینه پیدا کرد و در کنار آن با تسلط طا-لبان بر افغانستان، بیکاری و فقر افزایش یافت و نیروهای پیشین امنیتی و کارمندان نهادهای دولتی و فعالان مدنی و زنان نیز در معرض تهدید جدی قرار گرفتند.

این شورا از دولت ترکیه خواسته که در اخراج پناهجویان افغانستانی به دلیل خطرات فزاینده تجدید نظر کند.

در بخشی از اعلامیه نوشته شده: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی که به تصامیم و اقدامات دولت‌ها و کشورها در قبال امور شان احترام می‌گذارد، از دولت ترکیه به عنوان دوست بیش از صد ساله افغانستان انتظار دارد که در این روزهای دشوار نیز به همیاری شان با مردم افغانستان ادامه داده، در مورد اخراج پناهجویان شهروند افغانستان که برگشت آنان خطرات شکنجه، تهدید، تخویف، زندان و مرگ را به همراه دارد، تحمل و انعطاف پذیری نشان داده، یک بار دیگر دوستی دو کشور و دو ملت برادر را بیشتر از پیش استحکام بخشند.

گفتنی است که اخیراً ترکیه صدها پناهجوی افغانستانی را از این کشور اخراج کرده و نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا