آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهم

صالح: گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا نادرست، شرم آور و موجب دلجویی از تروریستان است

خبرگزاری دید: امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور پیشین کشور گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا را  ” دور از حقیقت ، شرم آور و دلجویی از تروریستان دانست و خطاب به آنها گفت :  از دید شما هر رهبری که در برابر دوربین سربرید، نیرومندتر است. وی افزود: این ارزیابی ، بیانگر ریاکاری دولت بایدن است و حقیقت ندارد.

‏ آقای صالح در برگه ایکس خود نگاشته است: “جبهه‌های ضد گروه طا-لبان به دلیل این‌که با طراحان یورش یازدهم سپتمبر همکاری نکرده‌اند و مانند گروه‌های تروریستی دست به قتل، کُشتار، سر بریدن، یورش به کاروان‌های سازمان ملل و گروگانگیری از شهروندان خارجی اقدام نکرده‌اند، ضعیف دانسته می‌شوند”

او در ادامه گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا را به تمسخرگرفته و نوشت است: “جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ما را ضعیف خوانده است، زیرا فکر می‌کردیم مدنیّت مهم است”.

به گفته‌ی امرالله صالح بر پایه ای منطق جامعه اطلاعاتی امریکا و دولت بایدن، اُسامه بن لادن و ملا هبت‌الله رهبران نیرومندتری نسبت به نلسون ماندلا و مهاتما گاندی هستند، زیرا می‌توانند غیرنظامیان را جلوی دوربین سر ببرند وایجاد رعب و وحشت کنند‌.

پیش ازاین، جامعه اطلاعاتی آمریکا، در گزارش سالانه‌ای که از ارزیابی اوضاع امنیتی در جهان منتشر کرد، نوشته است، که مقاومت در افغانستان فاقد رهبر نیرومند و پشتیبانی خارجی است. جامعه اطلاعاتی آمریکا علت ضعف شکل‌گیری مقاومت تهدید‌آمیز در برابر گروه طالبان را ترس بخشی از مردم افغانستان از انتقام‌جویی این گروه و خسته‌ شدن آن‌ها از ادامه‌ی جنگ خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا