آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

معاون سفیر روسیه:

صلاحیت ندارم در باره به رسمیت شناختن طا-لبان صحبت کنم/ لاوروف در نشست تاشکند اشتراک می‌کند

رسول شهزاد- کابل


معاون سفارت روسیه در کابل می‌گوید که در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان صلاحیت صحبت کردن ندارد، اما سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست تاشکند که قرار است به زودی برگزار شود، شرکت می‌کند.

صلاحیت ندارم در باره به رسمیت شناختن طا-لبان صحبت کنم/ لاوروف در نشست تاشکند اشتراک می‌کند

انتو لاوروف معاون سفیر روسیه امروز چهارشنبه ( ۲۹ سرطان) به خبرنگاران گفت که کمک‌های بشردوستانه روسیه برای آسیب دیدگان زلزله‌ اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست به کابل رسیده است.
معاون سفیر روسیه افزود که روسیه می‌خواهد با حکومت امارت اسلامی افغانستان روابط دوستانه داشته و روابط سیاسی و اقتصادی میان دو طرف رشد کند.
آقای لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیده شد آیا روسیه طا-لبان را به رسمیت می‌شناسد، گفت: من نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم چون این صلاحیت را ندارم.
وی افزود که یک نشست در مورد افغانستان در آینده نزدیک در تاشکند برگزار خواهد شد که در آن نمایندگان طا-لبان حضور خواهند داشت و همچنان سرگئی لاوروف نماینده روسیه نیز شرکت می‌کند.
این در حالی است که چندی پیش ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته بود که ممکن است مسکو حکومت طا-لبان را به رسمیت بشناسد و در به رسمیت شناختن طا-لبان منتظر امریکا نخواهد بود.
معاون سفیر روسیه در مورد ادامه کمک‌های بشردوستانه روسیه گفت: امروز بخشی از کمک‌های بشر دوستانه روسیه به کابل رسیده است که شامل کمپل، خیمه، برنج و مواد صحی می‌باشد.
وی افزود که این کمک‌ها از طرف وزارت رسیدگی به حوادث روسیه به آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر و سیلاب‌ها صورت گرفته است.


گفتنی است که چندی پیش زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ درجه ریشتر بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را لرزاند که مرکز این زمین لرزه ولایت خوست افغانستان گفته شده بود. در این زمین لرزه طبق آمار وزارت مبارزه با حوادث طبیعی یک هزار و ۱۶ تن کشته، ۳ هزار و ۶ تن زخمی و ۱۷ هزار و ۸۱۶ خانه در دو ولایت پکتیکا و خوست تخریب شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا