آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهم

طا-لبان: روند بررسی زمین‌های غصب شده هموطنان اهل هنود را آغاز کرده ایم

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه حکومت سرپرست می گوید؛ کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده که مسوولیت بررسی، تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده امارتی توسط غاصبین و زورمندان در سراسر کشور را بر عهده دارد، روند بررسی زمین‌های غصب شده  هموطنان اهل هنود را در سراسر کشور آغاز کرده ‌است.

وزارت عدلیه طا-لبان امروز (۲۱ حوت) با نشر اعلامیه ای گفته است: این کمیسیون در مرکز و ولایات به هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین؛ هدایت داده است تا زمین‌های هموطنان اهل هنود را که موردغصب قرار گرفته و یا احتمال غصب آن توسط اسناد جعلی می‌رود، تثبیت و تشخیص کنند.

گزارش هیأت‌های مذکور بعد از تثبیت و تشخیص زمین‌های غصب شده، توسط کمیسیون بررسی شده و در آن زمینه تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد؛ چون حفاظت از زمین‌های لامالک یعنی زمین‌هایی که مالکان آن در داخل کشور حضور ندارند، بر عهده نظام است.

وزارعت عدلیه طا-لبان گفته است؛ کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و هیأت‌های تخنیکی آن در ولایات کشور موضوع غصب زمین های مربوط به شهروندان اهل هنود کشور را بررسی نموده و در صورت تصاحب غیر قانونی این زمین‌ها اقدامات لازم صورت گرفته و به مالکان اصلی آنها بازگردانده خواهد شد.

در این اعلامیه از هموطنان اهل هنود خواسته شده است که در صورت ضرورت کمیسیون یا هیأت‌های تخنیکی، اسناد و معلومات موثق خویش را با هیأت‌های تخنیکی ولایتی شریک سازند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا