آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

عبدالله در دیدار با ظریف: طالبان هرگز از طریق نظامی نمی‌توانند پیروز شوند

خبرگزاری دید: رییس شورای عالی مصالحه ملی عصر روز گذشته(۲۷جوزا) در حاشیه نشست آنتالیا و در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته که اگر طالبان فکر کنند از طریق نظامی بر افغانستان مسلط می‌شوند، اشتباه می‌کنند.


داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در این دیدار گفته است که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و اگر طالبان فکر می‌کنند که از طریق نظامی می‌توانند بر افغانستان مسلط شوند این محاسبه‌ آن‌ها نادرست است.
عبدالله گفته است که دولت افغانستان آماده است با استفاده از فرصت موجود به جنگ و خون‌ریزی از راه گفت‌وگو و مذاکره پایان بخشد و این مسئولیت طالبان است تا این فرصت را از دست ندهند.
سپیدار اعلام کرده است که عبدالله و ظریف درباره‌ تلاش‌های صلح، روابط دوجانبه میان دو کشور و آخرین تحولات سیاسی- امنیتی کشور بحث و تبادل نظر کردند.
ظریف می‌گوید که ایران از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و با توجه به این‌که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد، کشورش طرف‌دار حل مشکل از طریق مذاکره و گفت‌وگو است.
وزیر خارجه ایران افزوده است که کشورش در کنار مردم افغانستان قرار دارد و آماده است این کشور را در رسیدن به صلح و ثبات کمک کند.
عبدالله عبدالله به دعوت رسمی ترکیه برای شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا به ترکیه رفته است.
این اجلاس روز جمعه با سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، رسماً به کار خود آغاز می‌کند. در این اجلاس روسای جمهور،‌ وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. عبدالله نیز در نشست افتتاحیه این مجمع سخنرانی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا