آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور به حقانی: ایستاده جان می‌دهیم، اما خمیده زندگی نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در پاسخ به اظهارات خلیل‌الرحمانی حقانی سرپرست وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید که «در رسم عيارى خراسانی ما چيزى به نام بيعت وجود ندارد. ایستاده جان می‌دهیم، اما خمیده زندگی نمی‌کنیم».

رهبر جمعیت اسلامی امروز جمعه ( ۲۷ دلو) در ایکس نوشته است که خلیل‌الرحمان حقانی «خواب‌های پریشان دیده است».

خلیل‌الرحمان حقانی اخیراً در گفت‌وگو با تلویزیون «شمشاد» ادعا کرده است که عطامحمد نور قبل از سقوط نظام جمهوریت در افغانستان با او «بیعت» کرده بود، اما بیعت خود را شکست.

او در این گفت‌وگو می‌گوید که به آقای نور گفت که طا-لبان افغانستان را یا از طریق مذاکرات و یا پیروزی در جنگ، می‌گیرند و پس از این صحبت‌ها، آقای نور با او بیعت کرد و تا زمانی که از پل حیرتان در بلخ عبور نکرده بود، در ارتباط بودیم.

آقای نور در واکنش به این سخنان نوشته است: «در تمام زندگی سیاسی و مبارزاتی تعهدی که بستم و بر آن استوارم، عهد براى سازمان سياسى ما (جمعیت اسلامی) و رهبر آن پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی بود/است».

او افزوده است: «بیعت با گروه طا-لبان، این جاهلان و جانیانی که هر روز جان مردم ما را می‌گیرند، جنایت نابخشودنی است».

عطامحمد نور گفته است که «مسیر و راه مبارزه‌ی ما بسیار روشن، شفاف، واضح و عام‌فهم است. مبارزه‌ی ما برای برگشت مردم‌سالاری ‌‌و اعاده‌ی حقوق مردم ادامه دارد».

سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان در این گفت‌وگو ادعا می‌کند که قبل از سقوط نظام جمهوریت با شماری دیگر از رهبران سیاسی افغانستان، از جمله عبدالله ‌عبدالله، عبدالرب رسول سیاف و محمداسماعیل خان نیز در ارتباط بوده است.

او می‌گوید که عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای مصالحه‌ ملی افغانستان برایش گفت که در بخش سیاسی و مذاکرات من کار می‌کنم، اینجا [داخل افغانستان] شما کار کنید.

آقای حقانی ادعا می‌کند که تا حد زیادی جان این رهبران سیاسی را نجات داده است و اکنون نیز با شماری از آنان در ارتباط است.

بجز عطامحمد نور سایر رهبران سیاسی تا اکنون به اظهارات سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طا-لبان واکنشی نشان نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا