آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور هر نوع دیدار شخصی با طا-لبان را تکذیب کرد

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در پستی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، «شایعات» مبنی بر ملاقات و دیدار با جانب طا-لبان را تکذیب کرده است.

آقای نور شام روز گذشته(سه‌شنبه) در پستی نوشت که علاقه‌ای به دیدارهای شخصی با جانب طا-لبان ندارد.

او نوشته: «گروهی که به‌نام اسلام برخلاف احکام و اخلاق دینی، در برابر ظلم و جنایتی که در غزه جاری است و در برابر آن همه شهادت زن و کودک بی‌گناه فلسطینی كه سيل خون مظلومين جاری است و با دریافت بسته‌های پول و دستور باداران شان، سکوت مرگ‌باری را پیشه کرده اند در چنین شرايط هر گونه ملاقات و گفتگو را با آن گروه گناه می‌شمارم».

عطا محمد نور در این افزوده که اگر مذاکره به خاطر مسایل کلان و صلح در کشور باشد، در آن شرکت می‌کند، به خاطر امتیاز طلبی شخصی.

آقای نور: اگر بخاطر مصالح مردم و سرزمین ما ملاقاتی به منظور صلح و حل بحران كشور صورت گیرد که از آن طریق و بر حسب یک گفتگوی جامع عمل شود، بدون شك خطوط درشت ما، شراكت مشروع در اقتدار، نوع نظام آیندهٔ کشور، منافع مردم، تقسیم عا‌دلانهٔ قدرت به‌صورت افقی و عمودی متناسب با شعاع حضوری اقوام کشور خواهد بود، نه امتیاز طلبی شخصی.

او در این پست تصریح کرده که سفر خالد نور(پسرش) به ایران و دیدار با ملا عبدالغنی برادر معان اقتصادی رییس الوزرا دروغ محض است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا