آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانبرگزیدهخبر های مهممنطقه

عمری: نظام فقط با ملا، طالب و مجاهد ساخته نمی شود

خبرگزاری دید: در حالی که مردم عام خواستار تعیین افراد متخصص در بست های مسلکی هستند، اخیراً محمدنبی عمری معاون وزارت امور داخله نیز انتصاب افراد متخصص در چارچوب حکومت و استفاده از مهارت های آنان را امری جدی خوانده و گفته است: ” نظام فقط با ملا، طالب و مجاهد ساخته نمی‌شود”.

عمری در جریان بازدید از یک نمایشگاه تجهیزات تخنیکی در خوست گفته که استفاده از مهارت های کادر های علمی برای بقای نظام کنونی حیاتی است و به گفته او باید درچوکات حکومت برای آنها فرصت های زیادی برابر شود.

عمری معتقد است که تنها اتکا به طا-لبان و ملاها برای بقای حکومت فعلی اشتباه است و به گفته او بدون جابجا سازی کادر های علمی در چارچوب حکومت رسیدن به این هدف ناممکن است.

عمری می‌گوید:« اگر من این اشتباه را بکنم، اگر رهبرانم این اشتباه را بکنند، که نظام فقط با من ساخته می‌شود، فقط با مجاهد، طالب و ملا ساخته می‌شود، این اشتباه است. به آنها تبریک می‌گویم، ما با این اشتباه آنها موافق نیستیم.»

عمری افزوده است: که آموزش متخصصین جدید به زمان نیاز دارد و باید از افراد موجود در رشته های شان استفاده کرد.

وی در کنار تاکید بر وحدت ملی، از حکومت می‌خواهد که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی، زمینه را برای آموزش علوم دینی و عصری فراهم کند.

عمری می‌گوید:« ما انجنیران، جنرالان، علما و ساینس دانان جدید را پرورش می‌دهیم، این کار هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.»

محمد نبی عمری معاون وزارت امور داخله پیش از این به حکومت پاکستان توصیه کرده بود که تی.تی.پی را نمی‌توان با زور از بین برد و برای حل این مشکل نیاز است با آنها گفتگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا