آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

متقی پاکستان را متهم به عقب نشینی از مذاکرات با تی تی پی کرد

خبرگزاری دید: امیرخان متقی در دیدار با مشاهد حسین سید یکی از سناتوران پاکستانی اسلام آباد را متهم به عقب نشینی از مذاکرات با تی تی پی کرده است. او گفته بیشتر موضوعات مورد اختلاف دوطرف حل شده بود؛ اما دولت پاکستان از این گفت‌وگوها عقب‌نشینی کرد.

رسانه‌های پاکستانی دوشنبه‌شب (۴ جدی) گزارش داده‌اند که امیرخان متقی در دیدار با مشاهد حسین سید یکی از سناتوران پاکستانی ادعا کرده که در پی مذاکرات تی‌تی‌پی با اسلام‌آباد، بیشتر موضوعات مورد اختلاف دو طرف حل شده بود؛ اما دولت پاکستان از این گفت‌وگوها عقب‌نشینی کرد.

حسین سید به نقل از متقی گفته که تنها مسئله حقوقی مناطق قبایلی پاکستان میان اسلام‌آباد و تحریک طا-لبان پاکستانی حل‌ناشده باقی مانده بود.

براساس ادعای متقی، تی‌تی‌پی خواهان لغو ادغام مناطق قبایلی در ایالت خیبرپختونخوا بود، درخواستی که از سوی دولت پاکستان پذیرفته نشده است.

ابن در حالی است که این گفت‌وگوها سال گذشته با میانجی‌گری طا-لبان برگزار شده بود.

مقام‌های پاکستانی در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند، اما پیش از این، اسلام‌آباد تی‌تی‌پی را به عدم تمایل به مذاکرات متهم کرده بود.

حسین سید گفته که دیدار وی با متقی در حاشیه نشست تهران در مورد فلسطین از آدرس دولت پاکستان نه؛ بلکه براساس روابط شخصی صورت گرفته است.

این در حالی است که پس از شکست مذاکرات میان دولت پاکستان و تی‌تی‌پی، حملات این گروه علیه نظامیان این کشور به‌گونه بی‌پیشنه‌ای افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا