آخرین اخبارجهانسیاست

مسکو: استرالیا سعی دارد جنایات جنگی مرتکب شده در افغانستان را کم‌اهمیت جلوه دهد

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که داده‌های جدید در مورد جنایات جنگی استرالیا به وضوح نشان می‌دهد که این موضوع در تاروپود به‌ویژه در واحدهای نخبه قوای مسلح این کشور ریشه دوانده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به جنایات مرتکب شده قوای مسلح استرالیا در افغانستان گفته که داده‌های جدید به وضوح نشان می‌دهد که «این موضوع نهادی و ریشه‌ای عمیق است، به‌ویژه در واحدهای نخبه نیروهای مسلح این کشور».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای گفته که مقامات استرالیا به دنبال «کم اهمیت جلوه دادن» جنایات جنگی سربازان این کشور در افغانستان هستند.

زاخارووا: کاملاً واضح است که تشکیلات حاکم بر این قاره سبز تمام تلاش خود را می‌کند تا موضوع جنایات جنگی سربازان استرالیایی را در افغانستان آرام سازد، موضوعی که آن را بسیار ناراحت‌کننده می‌داند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرده است: در هر صورت، به نظر می‌رسد که این موضوع اساسی پشت فعالیت – یا به طور دقیق‌تر، عدم فعالیت – کابینه لیبرال قبلی به رهبری اسکات موریسون نخست‌وزیر رسوا می‌شود که شامل پیتر داتون وزیر دفاع نه چندان خوش‌نام نیز بود.

به گفته وی، اعضای سازمان‌های کهنه‌کار، رسانه‌ها و برخی از نیروهای سیاسی غیر وابسته به مقامات کنونی اشاره کرده‌اند که تلاش برای بستن پرونده‌های شرم‌آور افغانستان با انداختن همه تقصیرها بر گردن سربازان و گروهبانان نیروهای عملیات ویژه غیرقابل قبول است.

سخنگوب وزارت خارجه روسیه در ادامه افزوده است که سناتور مالکوم رابرتز از حزب اپوزیسیون یک ملت طی جلسات استماعیه پارلمانی در ماه می پیشنهاد کرد که جنرال آنگوس کمپبل فرمانده نیروی دفاعی استرالیا، نشان افتخاری صلیب را که در سال ۲۰۱۲ به عنوان فرمانده نیروهای استرالیایی در خاورمیانه به او اعطا شده بود، پس دهد.

زاخارووا تأکید کرده است: تلاش‌های محافل حاکم برای فرونشاندن اعتراض‌های عمومی تنها با اقدامات تسکینی نشان‌دهنده معیارهای دوگانه و ماهیت ریاکارانه طبقه سیاسی آسترالیا است که معایب خود را نادیده می‌گیرد، اما به راحتی کشورهای دیگر را به دلیل عدم رعایت معیارهای غربی مورد سرزنش قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا