آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثانفجارکودکان

مقامات محلی: انفجار مهمات به جا مانده از جنگ، ۴ کشته و زخمی بر جای گذاشت

خبرگزاری دید: مقامات محلی حکومت سرپرست در بدخشان و قندهار گفته اند که بر اثر انفجار مهمات به‌جامانده از جنگ در این ولایت‌ها، دو نفر جان باخته‌ و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. در حادثه امروز در بدخشان یک پسر ۱۴ ساله جان باخت و یک مرد کهن سال زخمی گردید. همچنین در حادثه روز گذشته در قندهار یک کودک کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

فرماندهی امنیه‌ی طا-لبان در بدخشان اعلام کرد که امروز ( ۲۸ حمل) در انفجار یک ماین دست‌ساز به‌جامانده از جنگ در ولسوالی «بهارک» این ولایت یک پسر ۱۴ ساله در حین بازی با ماین دست ساز جابه جا شده در مزرعه اش جان باخته و یک مرد کهن‌سال زخمی شده است.

همچنین روز گذشته (۲۷ حمل) براثر انفجار سرگلوله‌ی هاوان در ولسوالی «ارغستان» قندهار، یک کودک جان باخته و یک کودک دیگر زخمی شده است.

فرماندهی امنیه‌ی طا-لبان در قندهار گفته است که این کودکان در حال بازی با این سرگلوله بوده‌اند که انفجار کرده و جان یکی از آنان را گرفته و دیگری را زخمی کرده است.

وجود مهمات به جا مانده از جنگ در کشور همه روزه تلفات جانی را از شهروندان کشور می گیرد. در این حوادث کودکان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که ماین‌های به‌جامانده از جنگ هنوز جان بسیاری از شهروندان افغانستان، از جمله کودکان را تهدید می‌کند‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا