آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیام عیدی شورای مقاومت ملی برای نجات:

منابع اقتصادی و معادن افغانستان در حال تاراج است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات در پیامی به مناسبت عید نسبت به وضعیت کشور ابراز نگرانی کرده، اما آرزو نموده که به رغم وضعیت نامطلوب کشور ایام عید سبب شادمانی هم‌میهنان گردد.

این شورا در پیامی که شامگاه روز سه‌شنبه(۲۱ حمل) منتشر کرده، به مسایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان اشاره کرده است.

در بخشی از پیام نوشته شده: «ماه رمضان دیگری را در حالی پشت سر گذاشتیم که متاسفانه بسیاری از مسلمانان در سرزمین‌های آبایی و اجدادی شان هم‌چنان تحت شدیدترین و مصیبت‌بارترین ظلم‌ها و شکنجه‌ها قرار داشتند و دشمنان دین و انسانیت از هیچ ستم و اجحافی دریغ نکردند. در این میان افغانستان و فلسطین هم‌چنان شاهد رنج بی‌پایان مردم مسلمان دو کشور بودند و این دو سرزمین اسلامی اکنون تبدیل به زخم‌های آزار دهنده‌ای گردیده اند».

در این پیام شورای مقاومت ملی برای نجات از بسته بودن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران، نبود آزادی بیان، سرکوب اقوام و مذاهب، نقض حقوق بشر و انتقام‌گیری از اعضای نیروهای امنیتی پیشین به عنوان «سیر قهقرایی» یاد شده است.

شورای موصوف همچنان تصریح کرده: «منابع اقتصادی و معادن افغانستان در حال تاراج است. تمام رسانه‌های آزاد تعطیل گردیده اند و کسی جرات سخن گفتن در باره وضعیت موجود را ندارد. فساد به اوج آن رسیده است و هر روز بر مردم فقیر و بی‌پناه افغانستان مالیات‌ سنگین با عناوین مختلف وضع می‌گردد و ده‌ها مظالم دیگر در حال تطبیق است».

این شورا نگاشته است که «عید به عنوان یک فرصت و سنت دینی زمینه‌ی آن را فراهم می‌کند که مردم شادی داشته باشند و از کینه و کدورت دوری جویند. علی‌الرغم وضعیت نامطلوب کشور، امیدواریم که این مناسبت خجسته زمینه‌یی باشد که مردم ما بتوانند قدری شاد زندگی کنند و از مصیبت‌های جاری کاسته شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا