آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد:

همه طرف‌ها باید هر چه عاجل پای میز مذاکره بروند



زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید از روند رهایی زندانیان بین طالبان و حکومت استقبال می‌کند و همه طرف‌ها باید هر چه عاجل به میز مذاکرات بروند.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان به تازکی در چند رشته توییت گفته است تمام پیشرفت‌ها برای آغاز مذاکرات میان‌افغانی بسیار مثبت بوده است.
آقای خلیلزاد نگاشته است: «رهایی زندانیان به مرحلۀ مهم جدید رسیده است. ما از این استقبال می‌کنیم که تا اکنون حکومت بیش از ۳۰۰۰ زندانی طالب را رها نموده و طالبان بیش از ۵۰۰ زندانی را. مهم است تا این روند ادامه يابد و مانع سر راه رهايی زندانیان، برطرف گردد».
سفیر خلیلزاد از اعلامیه و وضاحت طالبان که آنان، در یک هفته‌ پس از رهایی زندانیان که در توافقنامه امریکا-طالبان بیان شده، در مذاکرات بین‌الافغانی اشتراک خواهند ورزید، استقبال می‌کند.
وی افزوده است: «اگرچه نیاز است تا به بسیاری از جزئیات عملی پرداخته شود، تمام این انکشافات بسیار مثبت‌‌اند».
خلیلزاد تأکید کرده است: «ما از بیشتر از هرزمان در گذشته، به هدف مذاکرات بین‌الافغانی نزدیک‌تر استیم. همه طرف‌ها باید برای هر چه زودتر رفتن به ميز مذاکرات کار کنند و جلو خراب‌کاران، در تضعیف پروسه و اغوای امیدها و آرمان‌های مردم افغانستان برای صلح، را بگیرند».
این در حالی است که طالبان می‌گویند تا ۵ هزار زندانی این گروه از زندان آزاد نشود، به پای میز مذاکرات نخواهند آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا