آخرین اخبارافغانستانجهانمنطقه

مسکو:

همکاری روسیه و ناتو در امور افغانستان ضروری است


«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صحبت با رسانه‏ها گفته است که تلاش برای از سرگیری همکاری‏ها میان مسکو و ناتو در امور افغانستان ضروری است.
به گزارش خبرگزاری دید، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است که همکاری‏های روسیه و ناتو در مورد وضعیت افغانستان به مرحله عملی شدن رسیده بود و این همکاری‏ها باید از سر گرفته شود.
در همین حال او با ابراز تاسف از قطع همکاری‎های روسیه و ناتو در چارچوب شورای روسیه- ناتو از سوی کشورهای عضو این پیمان نظامی، گفت:«از نظر ما این یک اشتباه بود. ما معتقدیم که نه تنها گفت‎وگو برای از سرگیری همکاری‎های متوقف شده نیاز است؛ بلکه تلاش‎ها برای گسترش این همکاری‎ها نیز ضروری است. دلایل زیادی برای لزوم گسترش همکاری بین دو طرف وجود دارد»
سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه افزوده است که وضعیت بحرانی افغانستان ایجاب می‏کند تا مسکو و ناتو در زمینه حل آن، باهم همکاری کنند.
این دیپلمات روس همچنین به نشست ناتو درباره افغانستان در دو روز گذشته اشاره کرده و خاطرنشان کرده است که روسیه از این نشست، انتظار یک تعامل فعال را دارد.
از سویی‎هم، «الکساندر گرشکو» نماینده دایم روسیه در سازمان ناتو گفته که نشانه‌ای از تمایل اعضای ناتو برای همکاری با مسکو وجود ندارد.
وی افزوده، مسکو آماده است تا با کشورهایی که برای برقراری صلح در افغانستان تلاش دارند همکاری کند.
این در حالی است که نماینده روسیه در ناتو، پیش از این هم گفته بود که اقدامات ناتو در افغانستان علیه منافع روسیه است و این سازمان پروژه‌های همکاری را با روسیه در افغانستان محدود کرده است.
نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، دو روز پیش آغاز شده و در آن روی تامین امنیت در افغانستان، فرستادن سربازان بیشتر به این کشور و مبارزه با تروریزم بحث می‎شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا