آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقهمهاجرتهند

هند، ضد مسلمان شد

خبرگزاری دید: در اقدامی تازه سخنگوی دولت هند اعلام کرد که قانون اصلاح شهروندی اجرایی می‌شود. براساس این قانون که دولت مودی در سال ۲۰۱۹ تصویب کرد، شهروندی هند تنها به پناهندگان غیرمسلمان داده می‌شود. این قانون از سوی گروه‌های حقوق بشری -ضد مسلمان- خوانده می‌شود.

به نقل از رویترز، سخن‌گوی دولت هند روز دوشنبه (۲۱ حوت) گفته است: “دولت مودی اعلام می‌کند که قانون اصلاح شهروندی به اجرا گذاشته می‌شود.”

همچنین دهلی نو در بیانیه‌ای اعلام کرد که هندوها، پارسی‌ها، سیک‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها و مسیحیانی که پیش از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ از کشورهای عمدتاً مسلمان افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هندوستان با جمعیت اکثرا هندو گریخته‌اند، واجد شرایط شهروندی هستند؛ اما مسلمانان را مستثنا کرده است.

گروه‌های بیشمار حقوق‌بشری این قانون را -ضد مسلمان- خواندند و وجهه‌ی سکولاری بزرگترین دموکراسی جهان را زیر سؤال بردند.

تصویب قانون اصلاح شهروندی در ۲۰۱۹، اعتراضات سراسری را در هند در پی داشت.

این در حالی ست که؛ نوپور شرما، سخنگوی وقت حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» (BJP) اوایل سال قبل طی یک مناظره تلویزیونی در مواجهه با آن چه تمسخر و اهانت به خدایان و الهه‌های هندو به ویژه – الهه شیوا – از سوی شرکت کننده مسلمان ارزیابی کرد، گفت که آیا او نیز باید به تمسخر روایت قرآن در مورد اسب پرنده و مسطح بودن زمین بپردازد؟ سپس خانم شرما در ادامه سخنان خود به شبهه موجود در برخی روایت‌ها در مورد ازدواج پیامبر اسلام با دختری خُردسال(عایشه) اشاره کرد.

سپس ناوین جیندال، رئیس بخش رسانه‌ای واحد دهلی این حزب ملی‌گرا نیز پیامی توییتری با محتوای تحقیرآمیز درباره ارزش‌های مذهبی منتشر کرد.

این اظهارت ضد مسلمانی مقامات حزب حاکم با واکنش های فراوان کشورهای جهان و چهره های شناخته شد حزب حاکم پس از این اعتراضات اعلام نمود که سخئگوی این حزب را از سمت اش برکنار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا