اجتماعاسلایدشوگزارش

واکنش‌ها در پیوند به جلوگیری از نشست طیاره کام‌ایر در بامیان


برگرداندن طیاره شرکت کام‌ایر از سوی عبدالرحمن شهیدانی، عضو مجلس نمایندگان و هوادارانش، واکنش‌های زیاد مردم و رسانه‌ها را در پی داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، هفته گذشته آقای شهیدانی که قصد سفر به ولایت بامیان را داشت، به دلیل دیر رسیدن از پرواز جا مانده بود که شمار زیادی از هواداران وی، دست به اعتراض زده و مانع نشست این طیاره در بامیان شدند.
مسدود کردن باند فرودگاه از سوی هواداران آقای شهیدانی واکنش‌های تند مردم، رسانه‌ها و فعالان مدنی را نیز در پی داشت.
محمد آصف، یکی از شهروندان بامیان می‌گوید:” بازگرداندن طیاره کار خوبی نبود که وکیل مردم بامیان انجام داد، این کار وی لطمه‌ی بزرگی بر اعتبار و حیثیت مردم بامیان وارد کرده است. ”
اسماعیل ذکی، فعال جامعه مدنی در ولایت بامیان می‌گوید:” قانون‌شکنی و انارشیست در ولایت بامیان قابل توجیه نبوده، حکومت محلی باید در این زمینه برای مردم پاسخگو باشد. ”
به نظر شمار زیادی از آگاهان، چنین مواردی از سوی زورمندان قابل تحمل نبوده و دولت مسئولیت دارد تا جلو چنین رویدادها را بگیرند.
در همین حال آقای شهیدانی می‌گوید:” در پیوند به رویداد هفته گذشته هیچ شخصی از طرف من تحریک نشده و تجمع مردم در باند فرودگاه کاملاً خودجوش بوده است. ”
وی افزود، حوالی ساعت ۱۰ صبح از شرکت کام‌ایر برایم زنگ زدند که پرواز دارید و من ساعت ۱۰ قبل از ظهر از موضوع اطلاع یافتم.
عثمان صمدی، رییس شرکت کام‌ایر می‌گوید: زمان پرواز هواپیمای شرکت کام ایر هر صبح ساعت شش‌ونیم به وقت محلی انجام می‌شود، اما این نماینده مجلس و همراهانش به دلیل تاخیر، پرواز را از دست داده بودند که هواداران وی در باند فرودگاه تجمع کرده و مانع نشست طیاره شدند.
در پیوند به این رویداد، حکومت محلی بامیان نیز ۸ تن از افرادی را که در این رابطه دست داشتند به شمول پسر عبدالرحمن شهیدانی، دستگیر کرده و آنان را به مرکز انتقال داده‌اند.
یک منبع امنیتی که نخواست نامی از وی برده شود، می‌گوید: قرار است به زودی پرونده ۳ تن از افرادی که مانع نشست طیاره مذکور شده بودند به دادستانی کل معرفی شود.
هفته گذشته شمار زیادی از هواداران آقای شهیدانی به شمول پسر وی به دلیل اینکه آقای شهیدانی از پرواز جا مانده‌ بود، باند فرودگاه میدان هوایی بامیان را مسدود کرده و مانع نشست هواپیمای شرکت کام‌ایر شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا