آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهمدسته بندی نشدهزنانکودکان

پیام‌عیدی حقانی به طا-لبان: از ظلم به مردم اجتناب کنید

خبرگزاری دید: سراج الدین حقانی، وزیر داخله طا-لبان در پیامی به مناسبت عید فطر خطاب به افراد این گروه گفته است؛ از «ظلم» و از رفتاری که موجب رنج مردم می‌شود اجتناب کنند. وی تأکید داشته است؛ گروه طا-لبان باید از ؛رفتاری که باعث تکبر و خودخواهی می‌شود و میان این گروه و مردم فاصله ایجاد می‌کند خودداری کنند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طا-لبان روز چهارشنبه (۲۲ حمل) در پیام منسوب به سراج‌الدین حقانی را پخش کرده است. در این پیام سراج‌الدین حقانی گفته است که “مشکلات در افغانستان وجود دارد و طا-لبان آن را درک می‌کند. او گفته باید در برابر این مشکلات «صبر» کرد.”

او گفته با اتحاد و همبستگی مردم افغانستان به توسعه و ثبات دست می‌یابد. وی از مردم خواسته است که از نظام طا-لبان حمایت کنند و با این گروه در خصوص تطبیق شریعت اسلامی همکاری کنند.

این در حالی است که ؛ طا-لبان پس از بازگشت دوباره به قدرت عفو عمومی اعلام کرد. با این حال گزارش‌های متعددی روزانه پخش می‌شود که حاکی از بدرفتاری این گروه با شهروندان است.

طبق گزارش‌ سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری طا-لبان جریان نزدیک سه سال گذشته ده‌ها تن از نیروهای امنیتی سابق و کارمندان حکومت پیشین را کشته و صدها تن آنان را بازداشت و شکنجه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا