آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمروند صلحسیاست

صلح با طالبان در مبارزه با داعش کمک می‌کند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید موفق شدن روند صلح با طالبان به حکومت کمک می‌کند تا منابع خود را برای مقابله با داعش-شاخه خراسان متمرکز سازد.

به نقل از ‌ای‌اف‌پی، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در کنفرانس امنیتی منامه در بحرین گفته است که هر چند داعش قلمرو تحت کنترول خود را از دست داده و منابع تمویل آن مختل شده، اما این گروه «شبکه ترور» خود را حفظ کرده است.
آقای محب با اشاره به حملات تروریستی داعش در افغانستان گفته است: « البته، این حملات خود بسیار زیان‌آور است، آن‌ها هراس زیادی را در بین مردم ما به وجود می‌آورند و ما بسیار سخت تلاش می‌کنیم تا از حمله آن‌ها به شهرها جلوگیری کنیم».
وی در حاشیه نشست امنیتی منامه گفته است که افغانستان با تهدیدات زیادی مواجه است و منابع و امکامات نیز پراکنده است.
مشاور امنیت ملی تأکید کرد: «یکی از دلایلی که ما روی روند صلح با طالبان متمرکز شدیم این است که اگر با طالبان به صلح دست یابیم، نیروهای امنیتی ما می‌تواند قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را روی گروه‌های تروریستی مانند داعش متمرکز کند و بعد ما می‌توانیم آن‌ها را آسان‌تر مهار کنیم».
آقای محب با اشاره به افزایش خشونت‌ها و مذاکرات میان‌افغانی افزوده است که طالبان می‌خواهند حداکثر امتیاز را در میز مذاکره بگیرند و به همین دلیل نیروهای امنیتی ما را آزمایش می‌کنند و اینکه تا رسیدن پشتیبانی متحدان، آن‌ها چقدر می‌توانند پیشروی کنند.
او همچنین گفته که به قابلیت‌های نیروهای امنیتی افغانستان افتخار می‌کند، اما هنوز در درگیری متکی به قوای هوایی ایالات متحده می‌باشند.
به گفته وی، پشتیبانی هوایی امریکا در حال حاضر برای حفظ نفوذ بالای طالبان لازم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا