آخرین اخباراسلایدشوایرانجنگجهانمنطقه

العربیه: با اعتراف سنتکام، فقط نیمی از حملات ایران دفع شده است

خبرگزاری دید: فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، شامگاه گذشته (۲۶ حمل) اعلام کرده است که ایالات متحده با حمایت ناوشکن‌های اروپایی توانسته است بیش از هشتاد پهپاد و دست‌کم شش موشک بالستیک که از ایران و یمن به سوی اسرائیل شلیک شده بودند را منهدم کند. اظهارات سنتکام نشان می دهد که اسرائیل و همپیمانانش توانستند تنها نیمی از موشک‌های بالستیکی که ایران شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه شلیک کرد را ساقط کنند.

به نقل از العربیه؛ در همین حال دو مقام آمریکایی، امروز ( ۲۷ حمل) به شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» تأیید کردند که حداقل نیمی از موشک‌های بالستیکی که ایران به سمت اسرائیل شلیک کرد، پس از پرواز یا قبل از رسیدن به اهداف خود در اسرائیل سقوط کردند.

این در حالی است که؛ یک مقام ارشد آمریکایی به این شبکه خبری گفت، بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک توسط ایران شلیک شد و بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ موشک بالستیک اسرائیل را هدف قرار داده است.

ایران شامگاه شنبه در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق که به کشته‌شدن یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران منجر شد، با استفاده از ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک اسرائیل را هدف قرار داد.

سپاه پس از این حمله موشکی و پهپادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اغلب موشک‌ها و پهپادها به اهداف خود اصابت کردند اما ارتش اسرائیل در بیانیه گفت که ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای ایران قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا