آخرین اخبارجهانسیاست

رهبران امریکا و بریتانیا بر اتحاد جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان تاکید کردند

به دنبال سقوط کابل به دست طالبان، رهبران امریکا و بریتانیا در گفت‌وگویی تیلفونی بر ضرورت اتحاد جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان تاکید کردند.


دفتر بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این گفت‌وگوی تیلفونی روز گذشته سه‌شنبه( ۲۶ اسد) صورت گرفته است. دو طرف در این تماس توافق نظر داشته‌اند که جامعه‌ جهانی باید برای جلوگیری از یک بحران انسانی در افغانستان متحد شوند.
به نقل از خبرنامه، بایدن و جانسون همچنین بر عزم خود برای همکاری نزدیک برای خارج‌کردن حداکثر افراد ممکن از افغانستان تأکید کرده‌اند.
نخست وزیر بریتانیا در این تماس تیلفونی گفته است که نباید اجازه داد تا دستاوردهای ۲۰ سال اخیر از دست برود. او در ادامه بر حفاظت از بریتانیا و امریکا علیه تهدید برآمده از تروریزم و ادامه‌ حمایت از مردم افغانستان تأکید کرده است.
او همچنین در گفت‌وگو با رییس ‌جمهور امریکا برنامه‌های بریتانیا از جمله افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به منطقه و جابه‌جایی پناهندگان را تشریح کرده است.
همزمان با این گفت‌وگوی تیلفونی، دولت بریتانیا قول داده است تا ۲۰ هزار شهروند افغانستان را بپذیرد. این کشور گفته است که این افراد به تدریج در سال‌های آینده فرآیند اقامت در بریتانیا را طی می‌کنند.
از این میان، در سال نخست، پنج هزار نفر واجد شرایط برای سکونت در بریتانیا خواهند بود.
این همه در حالی است که نیروهای طالبان با پیش‌روی سریع نظامی توانستند در جریان ۹ روز بیشتر ولایات افغانستان را سقوط دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا