آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

سازمان همکاری اسلامی خواستار تصمیم قاطع شورای امنیت برای توقف حملات بر غزه شد

خبرگزاری دید: پس از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در باره حملات رژیم اسراییل بر نوار غزه، این سازمان از شورای امنیت ملل متحد خواست که برای توقف حملات هوایی تصمیم قاطع بگیرد.

در بیانیه پایانی اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب که امروز شنبه (۱۱ نوامبر/۲۰ عقرب) به میزبانی عربستان سعودی در شهر ریاض برگزار شد، بر لزوم اتخاذ تصمیم قاطع توسط شورای امنیت برای توقف حملات اسراییل بر غزه تاکید شده است.

در بیانیه از اعضای شورای امنیت خواسته شده است با صدور قطعنامه لازم، نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه توسط اسراییل را مهار کند.

سران کشورهای شرکت‌کننده در این نشست عدم تصمیم‌گیری قاطع از سوی شورای امنیت را به نوعی همدستی با اسراییل در راستای حملات بر نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی معرفی کردند.

در این بیانیه همچنان بر اهمیت آغاز تحقیقات فوری درباره «جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت» توسط اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین توسط دادستان دیوان کیفری بین‌المللی تاکید شده است.

این در حالی است که ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ایران نیز در این نشست از سازمان همکاری اسلامی خواست ارتش اسراییل را «سازمان‌ تروریستی» بخوانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا