آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد به مناسبت ٦ جدی: کشورها مکلفیت‌ خود را برای تامین صلح در افغانستان ادا کنند

خبرگزاری دید: سخنگوی حکومت سرپرست در پیامی به مناسبت ششم جدی از کشورهای دور و نزدیک خواست در مطابقت با اصول اسلامی مکلفیت‌های خود را برای تامین صلح و ثبات در افغانستان ادا کنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست امروز چهارشنبه (٦ جدی) در اعلامیه‌ای به مناسبت ٤٤مین سالگرد تجاوز شوروی سابق به افغانستان با تمجید از جهاد ملت افغانستان، تجاوز شوروی سابق را محکوم کرد.

وی در این اعلامیه از تمام کشورها و جهت‌های دور و نزدیک خواست، مکلفیت خویش را در راستای ایجاد و تأمین روابط بهتر و قوی در مطابقت با اصول اسلامی ادا کنند تا گام‌های بلند به خاطر امنیت و رفاه در منطقه و جهان برداشته شود و نابسامانی، ویرانی و بی‌باوری ناشی از جنگ‌های گذشته از میان برداشته شود.

در اعلامیه آمده است: افغانستان در امور داخلی هیچ کشور مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد که حقوق حقۀ ما را زیر پا نماید و در امور داخلی مداخله کند.

ششم جدی سال ۱۳۵۸ خورشیدی مصادف است با تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان. ارتش سرخ مدت ده سال در افغانستان باقی ماند و خونین‌ترین جنگ‌ها اشتراک کرد. برخی از تحلیلگران می‌گویند که تجاوز ارتش سرخ به افغانستان سر اغاز بحران چهل ساله این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا