آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهممنطقه

نمایشگاه‌ ملی افغانستان از ۲۶ حمل در پروان برگزار می گردد

خبرگزاری دید: سازمان صنعت و تجارت ولایت پروان افغانستان اعلام کرد نمایشگاه ملی با حضور تجار و صاحبان صنایع بخش‌ خصوصی برگزار خواهد شد. حافظ راز محمد یاسر، رئیس صنعت و تجارت پروان افزود: این نمایشگاه میزبان ده‌ها تاجر و سرمایه‌گذار از ولایات مختلف کشور بوده و هدف از برگزاری آن بازاریابی، رشد، توسعه و رونمایی از تولیدات و محصولات داخلی کشور بوده است.

به نقل از ایراف، این نمایشگاه در “شهر چاریکار” از ۲۶ الی ۲۸ حمل برگزار و طی آن شرکت‌های تولیدی محصولات خود را عرضه خواهند کرد. حافظ راز محمد یاسر، رئیس صنعت و تجارت پروان از تجار و مالکان شرکت‌های تولیدی مقیم پروان خواست تا در این نمایشگاه بزرگ شرکت نموده سهم فعال داشته باشند. این نمایشگاه توسط شرکت ‏نمایشگاهی “کاپیسا باستان” با ابتکار و همکاری سازمان صنعت و تجارت ولایت پروان برگزار می‌شود.

پیش از این سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام کرد تصمیم دارد در سال ۱۴۰۳ شمسی با هدف رشد و توسعه تجارت افغانستان با کشورهای منطقه و جهان بیش از ۳۰ نمایشگاه در داخل و خارج از کشور برگزار کند.

آخوندزاده عبدالسلام جواد تاکید کرد وزارت صنعت و تجارت جهت نظم و هماهنگی بهتر و جلوگیری از موازی کاری در برپایی نمایشگاه ها و رقابت‌های ناسالم میان شرکت های تولیدی، در سال ۱۴۰۳ تقویم نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را تنظیم کرده است.

لازم بذکر است که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی بازرگانان افغانستانی در نمایشگاه‌هایی در قزاقستان و ترکمنستان شرکت کردند و قراردادهای مختلف برای صادرات و واردات محصولات منعقد کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا