آخرین اخبارافغانستانسیاست

کاظمی قمی: بیش از هر زمانی کشورهای منطقه به دنبال ثبات در افغانستان هتستند

خبرگزاری دید: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل می‌گوید امیدوار است در نشست دوحه توافقات خوبی در باره افغانستان حاصل آید.

کاظمی قمی به تازگی به ایرنا گفته است که کشورهای همسایه و منطقه، امروز بیش از هر زمانی دیگر به دنبال تعامل و همکاری با افغانستان اند تا به ثبات این کشور کمک کنند.

او با اشاره به برگزاری نشست گروه تماس منطقه‌ای که اخیراً در کابل برگزار شد، افزود: «امروز مصالح و منافع افغانستان گره خورده با مصالح کشورهای منطقه‌ای و همسایگان است، بر این اساس امیدواریم که در نشست دوحه که با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، گفتگوهای سازنده و توافقات خوبی صورت گیرد و به بهبود وضعیت افغانستان کمک کند».

قرار است دومین نشست مشورتی سازمان ملل متحد دربارۀ افغانستان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.

در این نشست نمایندگان ویژه شماری از کشورها برای افغانستان، سازمان‌های بین‌المللی نمایندگان زنان و نهادهای مدنی حضور خواهند شد.

کاظمی قمی گفته است که بدون شک جامعه جهانی می‌تواند در بهبود اوضاع افغانستان نقش سازنده داشته باشد.

او اضافه کرد: «هر ابتکاری در سطح بین‌المللی و جهانی که نقش مثبت و سازنده‌ در بهبود شرایط افغانستان ایفا کند، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است».

نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان همچنان تاکید کرد که جامعه جهانی، ملل متحد و شورای امنیت این سازمان باید «نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان» را حمایت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا